Przejdź do treści

Deklaracja Dostępności

Starostwo Powiatowe w Kolnie, ul 11 Listopada 1, 18-500 Kolno zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony powiatkolno.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Na stronie znajdują się dokumenty opublikowane, które są niedostępne z uwagi na fakt, że: pochodzą z różnych źródeł, są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt, opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji, pochodzą z innych systemów i opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.

2. Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o  narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Udogodnienia:

  • wersja kontrastowa
  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu
  • obsługa fokusa z poziomu przeglądarki
  • wyróżnienia odnośników (zmiana kolorów linków)
  • dostęp do wszystkich zakładek jest możliwy przy korzystaniu z mapy serwisu, stosuje się standardowe skróty klawiatury.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:

Imię i nazwisko: Andrzej Stanisławski

E-mail: a.stanislawski@powiatkolno.pl; it@powiatkolno.pl

Numer telefonu: 86 278 48 93

Opis procedury:

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  • Do budynku Starostwa prowadzą dwa główne wejścia. Oba wejścia posiadają podjazdy dla osób niepełnosprawnych
  • W budynku znajduje się winda oraz platforma dla wózków inwalidzkich.
  • Platforma dla wózków inwalidzkich znajduje się obok Biura Obsługi Interesanta i umożliwia dostanie się na wyższy poziom parteru (o trzy schody) do dalszej części budynku.
  • Winda pozwala dostać się na wszystkie piętra budynku. Wyposażona jest w system dźwiękowy informujący o zamykaniu drzwi oraz numerze piętra. Komunikaty głosowe są dobrze słyszalne, wszystkie panele posiadają informację w alfabecie Braille'a, przycisk Zero jest odznaczony kolorem. W windzie umieszczona jest informacja na temat umiejscowienia Wydziałów Starosta/ komórek organizacyjnych na poszczególnych piętrach.
  • przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
  • budynek nie posiada informacji głosowych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. 
  • toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, w korytarzu po prawej stronie od wejścia do budynku
  • do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Winda pozwala dostać się na wszystkie piętra budynku. Wyposażona jest w system dźwiękowy informujący o zamykaniu drzwi oraz numerze piętra. Komunikaty głosowe są dobrze słyszalne, wszystkie panele posiadają informację w alfabecie Braille'a, przycisk Zero jest odznaczony kolorem. W windzie umieszczona jest informacja na temat umiejscowienia Wydziałów Starosta/ komórek organizacyjnych na poszczególnych piętrach.

budynek nie posiada informacji głosowych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Podmiot nie zapewnia pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM)